
Zadania (obowiązki) na stanowisku pracy
Do zadań Księgowej/księgowego należy rozliczanie i ewidencja kosztów działalności oraz przychodów poniesionych w określonym czasie i z określonym przeznaczeniem; ustalanie stanu aktywów i pasywów zgodnie z ustawą o rachunkowości i uchwałą Prezesa w sprawie Zakładowego Planu Kont.
- Prowadzenie procedur księgowych i dokumentacji księgowej według obowiązującej
w spółce polityce rachunkowości. - Ewidencjonowanie operacji gospodarczych terminowo i zgodnie z obowiązującymi zasadami prowadzenia rachunkowości.
- Wieloprzekrojowa ewidencja rozliczanych kosztów rodzajowych oraz przychodów
w układzie syntetycznym i analitycznym. - Prowadzenie ewidencji księgowej przedsięwzięcia inwestycyjnego z dofinansowaniem zewnętrznym.
- Księgowanie operacji związanych z kredytowaniem przedsięwzięcia.
- Ustalanie rzeczywistego poziomu i struktury kosztów poniesionych w poszczególnych okresach sprawozdawczych.
- Prowadzenie ewidencji księgowych i uzgadnianie ich z kontami księgi głównej.
- Miesięczne uzgadnianie kont rozrachunkowych oraz kont analitycznych i syntetycznych.
- Prowadzenie ewidencji do potrzeb rozliczania VAT: generowanie pliku JPK; sporządzanie deklaracji VAT.
- Kontrolowanie dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
- Sporządzanie przelewów bankowych i księgowanie wyciągów bankowych.
- Terminowe regulowanie należności z tytułu podatku dochodowego, podatku VAT, PFRON oraz podatków lokalnych.
- Przestrzeganie terminowości zapłat należności i analizowanie terminowości zapłat zobowiązań.
- Prowadzenie analityki do pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Pisemne uzgadnianie sald co najmniej raz w roku obrotowym (do bilansu rocznego).
- Ustalanie oraz wycena stanu aktywów i pasywów na potrzeby sprawozdawczości rocznej.
- Sporządzanie zestawień obrotów i sald kont syntetycznych i analitycznych.
- Przygotowywanie danych do sporządzania sprawozdania finansowego: bilansu, rachunku zysków i strat oraz innych sprawozdań obowiązujących w spółce.
- Opracowywanie materiałów (zestawień, wykazów) na potrzeby analiz ekonomicznych.
- Uczestniczenie w prowadzeniu i rozliczaniu inwentaryzacji.
- Współpraca z innymi działami spółki w zakresie księgowości oraz z audytorami zewnętrznymi.
Zakres odpowiedzialności na stanowisku pracy
- Odpowiedzialność za merytoryczne, sprawne i terminowe wykonywanie wszystkich powierzonych czynności.
- Terminowe i rzetelne dekretowanie i księgowanie dokumentów finansowo-księgowych.
- Prawidłowe i rzetelne sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym.
- Bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych.
- Terminowe i prawidłowe ustalanie stanów kont bilansowych i wynikowych oraz zestawień sald i obrotów.
- Prawidłowe prowadzenie ewidencji dla potrzeb rozliczania podatku VAT.
- Analizę terminowości zapłat należności i zobowiązań.
- Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywaniem powierzonych czynności.
- Przestrzeganie postanowień regulaminów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową spółki.
- Przestrzeganie postanowień określonych w Regulaminie Organizacyjnym spółki oraz przepisów o ochronie danych osobowych.
- Przestrzeganie zasad (polityki) rachunkowości.
- Przestrzeganie przepisów BHP i przepisów przeciw pożarowych.
- Powierzone mienie.
Wymagania niezbędne:
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Wykształcenie wyższe z zakresu finansów, rachunkowości, ekonomii,
- Minimum 3-letni doświadczenie zawodowego na stanowisku księgowego.
- Min. 2 lata doświadczenia w prowadzeniu ewidencji księgowej przedsięwzięcia inwestycyjnego z dofinansowaniem zewnętrznym.
- Znajomość ewidencji księgowej przedsięwzięcia inwestycyjnego z dofinansowaniem zewnętrznym.
- Znajomość praktycznych zasad księgowości oraz przepisów podatkowych.
Wymagania dodatkowe:
- Studia podyplomowe z zakresu księgowości, finansów, prawa podatkowego.
- Kursy lub szkolenia z zakresu księgowości.
Warunki pracy na stanowisku:
- Wymiar czasu pracy – 1 etat.
- Pierwsza umowa na czas określony.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- CV.
- Kwestionariusz osobowy.
- Oświadczenia o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe; posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- Oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji naboru, stosownie do art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L.119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. - Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia.
Miejsce i sposób składania dokumentów:
- Wszystkie wymagane dokumenty należy podpisać i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Ełku – Sekretariat.
- Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Dokumenty rekrutacyjne – Księgowa/Księgowy”