Zadania (obowiązki) na stanowisku pracy

Do zadań Księgowej/księgowego należy rozliczanie i ewidencja kosztów działalności oraz przychodów poniesionych w określonym czasie i z określonym przeznaczeniem; ustalanie stanu aktywów i pasywów zgodnie z ustawą o rachunkowości i uchwałą Prezesa w sprawie Zakładowego Planu Kont.

  1. Prowadzenie procedur księgowych i dokumentacji księgowej według obowiązującej
    w spółce polityce rachunkowości.
  2. Ewidencjonowanie operacji gospodarczych terminowo i zgodnie z obowiązującymi zasadami prowadzenia rachunkowości.
  3. Wieloprzekrojowa ewidencja rozliczanych kosztów rodzajowych oraz przychodów
    w układzie syntetycznym i analitycznym.
  4. Prowadzenie ewidencji księgowej przedsięwzięcia inwestycyjnego z dofinansowaniem zewnętrznym.
  5. Księgowanie operacji związanych z kredytowaniem przedsięwzięcia.
  6. Ustalanie rzeczywistego poziomu i struktury kosztów poniesionych w poszczególnych okresach sprawozdawczych.
  7. Prowadzenie ewidencji księgowych i uzgadnianie ich z kontami księgi głównej.
  8. Miesięczne uzgadnianie kont rozrachunkowych oraz kont analitycznych i syntetycznych.
  9. Prowadzenie ewidencji do potrzeb rozliczania VAT: generowanie pliku JPK; sporządzanie deklaracji VAT.
  10. Kontrolowanie dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym.
  11. Sporządzanie przelewów bankowych i księgowanie wyciągów bankowych.
  12. Terminowe regulowanie należności z tytułu podatku dochodowego, podatku VAT, PFRON oraz podatków lokalnych.
  13. Przestrzeganie terminowości zapłat należności i analizowanie terminowości zapłat zobowiązań.
  14. Prowadzenie analityki do pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  15. Pisemne uzgadnianie sald co najmniej raz w roku obrotowym (do bilansu rocznego).
  16. Ustalanie oraz wycena stanu aktywów i pasywów na potrzeby sprawozdawczości rocznej.
  17. Sporządzanie zestawień obrotów i sald kont syntetycznych i analitycznych.
  18. Przygotowywanie danych do sporządzania sprawozdania finansowego: bilansu, rachunku zysków i strat oraz innych sprawozdań obowiązujących w spółce.
  19. Opracowywanie materiałów (zestawień, wykazów) na potrzeby analiz ekonomicznych.
  20. Uczestniczenie w prowadzeniu i rozliczaniu inwentaryzacji.
  21. Współpraca z innymi działami spółki w zakresie księgowości oraz z audytorami zewnętrznymi.

Zakres odpowiedzialności na stanowisku pracy

  1. Odpowiedzialność za merytoryczne, sprawne i terminowe wykonywanie wszystkich powierzonych czynności.
  2. Terminowe i rzetelne dekretowanie i księgowanie dokumentów finansowo-księgowych.
  3. Prawidłowe i rzetelne sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym.
  4. Bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych.
  5. Terminowe i prawidłowe ustalanie stanów kont bilansowych i wynikowych oraz zestawień sald i obrotów.
  6. Prawidłowe prowadzenie ewidencji dla potrzeb rozliczania podatku VAT.
  7. Analizę terminowości zapłat należności i zobowiązań.
  8. Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywaniem powierzonych czynności.
  9. Przestrzeganie postanowień regulaminów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową spółki.
  10. Przestrzeganie postanowień określonych w Regulaminie Organizacyjnym spółki oraz przepisów o ochronie danych osobowych.
  11. Przestrzeganie zasad (polityki) rachunkowości.
  12. Przestrzeganie przepisów BHP i przepisów przeciw pożarowych.
  13. Powierzone mienie.

Wymagania niezbędne:

  1. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  2. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  3. Wykształcenie wyższe z zakresu finansów, rachunkowości, ekonomii,
  4. Minimum 3-letni doświadczenie zawodowego na stanowisku księgowego.
  5. Min. 2 lata doświadczenia w prowadzeniu ewidencji księgowej przedsięwzięcia inwestycyjnego z dofinansowaniem zewnętrznym.
  6. Znajomość ewidencji księgowej przedsięwzięcia inwestycyjnego z dofinansowaniem zewnętrznym.
  7. Znajomość praktycznych zasad księgowości oraz przepisów podatkowych.

Wymagania dodatkowe:

  1. Studia podyplomowe z zakresu księgowości, finansów, prawa podatkowego.
  2. Kursy lub szkolenia z zakresu księgowości.

Warunki pracy na stanowisku:

  1. Wymiar czasu pracy – 1 etat.
  2. Pierwsza umowa na czas określony.

Wymagane dokumenty:

  1. List motywacyjny.
  2. CV.
  3. Kwestionariusz osobowy.
  4. Oświadczenia o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe; posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
  5. Oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
    w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji naboru, stosownie do art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L.119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  6. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
  7. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia.

Miejsce i sposób składania dokumentów:

  1. Wszystkie wymagane dokumenty należy podpisać i dostarczyć osobiście do siedziby Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Ełku – Sekretariat.
  2. Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
              „Dokumenty rekrutacyjne – Księgowa/Księgowy”